Vraag, productdiscussies Zolia autotuigje voor honden
9 antwoorden
3 berichten
bruno

Ik heb dit harnas net gekocht, maar er is geen handleiding bij. Heeft iemand instructies of foto's die laten zien hoe het harnas geïnstalleerd moet worden?
42 berichten
sophie

Hallo Om het in de auto te gebruiken, moet u het harnas aanvullen met de veiligheidsgordelclip die u hier kunt vinden: https://www.zoomalia.com/animalerie/ceinture-de-securite-pour-chien-zolia-safydog-p-68995.html Met vriendelijke groet Sophie van Zoomalia
2 berichten
nicolas

Hallo allemaal. Ik wilde deze tuig kopen, samen met andere producten, maar zodra de tuig in "het winkelmandje" zit, stijgen de verzendkosten naar 45€, vanwege "buitensporige pakketmaten"... Als ik het uit de lijst haal, wordt het weer normaal... Hebben jullie allemaal dit geval gehad? Ik wilde alleen de tuig kopen, hè, de hond en de auto heb ik al... Ik ga wel naar de dierenwinkel hier in de buurt, jammer dan...

1 berichten
Hallo, ik heb geen belasting voor pakketten met een groot volume gehad, het is waarschijnlijk een fout van de website.
1 berichten
nancy

Bonjour comment attache t'on le chien dans la voiture ? J'ai deux bostons. Puis je les attacher sur la même ceinture ? Merci
1 berichten
gwenaelle

Bonjour,Cela fonctionne exactement comme une ceinture de sécurité, un embout pour clipser à la voiture et un pour attacher votre chien (sur son collier par exemple). Du coup, il n’y a qu’une attache donc vous ne pouvez pas utiliser le même pour deux chiens, impossible.
1 berichten
valérie

Hallo, er is een verlengstuk dat je vastklikt aan het harnas en aan het vaste uiteinde van de veiligheidsgordel. Dus één harnas per gordel...
2 berichten
stéphanie

Hallo,Hebben jullie dit harnas getest in een crashtest? Zo ja, hebben jullie de video's die het gedrag van het harnas tijdens een botsing laten zien?Bedankt voor uw reactie
2 berichten
veronique

Als individu kan ik die vraag niet beantwoorden, maar net zoals kinderwagens voor baby's worden dierentuigjes niet aan crashtests onderworpen... gezien de kosten die dit met zich mee zou brengen in vergelijking met de verkoopprijs, moeten we realistisch zijn. Toch moeten we realistisch zijn, een in de auto vastgemaakt dier heeft niet veel meer kans om ongedeerd te blijven dan een kind dat met een gordel in het midden van de achterbank zit, de opgelopen schade hangt af van de kracht van de impact. Het tuigje heeft dezelfde functie als een gordel: het minimaliseert de risico's en voorkomt dat het dier door de auto wordt geslingerd.
2 berichten
stéphanie

Goedendag Veronique,
Aangezien u meerdere jaren heeft gewerkt in crashtests om juist de veiligheidsmiddelen voor volwassenen en kinderen te valideren, zou u moeten weten dat er Europese normen (Euro NCAP) zijn die auto's moeten halen voordat ze op de markt komen. Autozitjes worden ook getest en er is een lijst beschikbaar om te weten welke aanbevolen zijn.
Wat betreft de harnassen voor honden, veel ervan worden aangemerkt als geschikt voor gebruik in de auto, maar zijn absoluut niet passend als de naden niet versterkt zijn, als de bevestigingssystemen niet robuust zijn, of als het vasthouden van de hond niet effectief is zonder hem te veel lichamelijke schade te berokkenen; inderdaad, dan zijn ze volstrekt nutteloos.
Er bestaan crashtests om harnassen te testen, vandaar mijn vraag, als we zeggen dat ze voor de auto gebruikt worden, zou het op zijn minst moeten zijn dat ze een veiligheidsfunctie vervullen voor zowel de hond als de mensen in het passagierscompartiment.
Neem een kijkje naar de verschillende video’s, u zult verrast zijn ☺️
Aangezien u meerdere jaren heeft gewerkt in crashtests om juist de veiligheidsmiddelen voor volwassenen en kinderen te valideren, zou u moeten weten dat er Europese normen (Euro NCAP) zijn die auto's moeten halen voordat ze op de markt komen. Autozitjes worden ook getest en er is een lijst beschikbaar om te weten welke aanbevolen zijn.
Wat betreft de harnassen voor honden, veel ervan worden aangemerkt als geschikt voor gebruik in de auto, maar zijn absoluut niet passend als de naden niet versterkt zijn, als de bevestigingssystemen niet robuust zijn, of als het vasthouden van de hond niet effectief is zonder hem te veel lichamelijke schade te berokkenen; inderdaad, dan zijn ze volstrekt nutteloos.
Er bestaan crashtests om harnassen te testen, vandaar mijn vraag, als we zeggen dat ze voor de auto gebruikt worden, zou het op zijn minst moeten zijn dat ze een veiligheidsfunctie vervullen voor zowel de hond als de mensen in het passagierscompartiment.
Neem een kijkje naar de verschillende video’s, u zult verrast zijn ☺️