Actieve filters:
Wis filters
Sorteren op Sluiten

Retour & terugbetaling

Overeenkomstig met het artikel L121-16 van de Franse consumentenwet heeft de consument een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst om op zijn kosten de bestelde producten terug te zenden voor terugbetaling.

Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument het standaardformulier voor herroeping gebruiken dat 20 dagen beschikbaar is op zijn Zoomalia account.

Een retournummer zal door Zoomalia worden meegedeeld. Dit retournummer wordt op de verpakking geschreven.

De producten moeten verplicht worden teruggestuurd naar Zoomalia in een perfecte staat van wederverkoop, in hun originele staat (verpakking, accessoires, instructies ...), naar behoren verzegeld, en samen met de factuur die overeenkomt met de aankoop.

Als het product een garantieblad heeft of een ander document dat moet worden ingevuld, mag dit niet worden ingevuld zodat de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen.

Gepersonaliseerde items (penningen, enz.) worden niet geretourneerd, geruild of terugbetaald. De retourkosten zijn voor de rekening van de consument.

Geschatte kosten van retourzendingen voor pakketten van meer dan 30 kg, die niet per post kunnen worden geretourneerd, bedragen minstens 44 euro. De kosten zijn afhankelijk van de woonplaats van de consument en de transporteur die met de ondernemer werkt.

De uitoefening van het herroepingsrecht geeft aanleiding tot de keuze van de consument: :

  • ofwel een terugbetaling op de creditcard die is ingevoerd tijdens de eerste bestelling
  • ofwel door het toekennen van een tegoed op de koper zijn Zoomalia account.

Retour in het kader van herroepingsrecht

De consument kan zijn pakket retourneren met een koerier naar keuze.

Als het pakket beschadigd aankomt, behoudt Zoomalia het recht om:

  • het pakket te weigeren, zodat de consument een geschil met zijn koerier kan openen,
  • het pakket te accepteren. De retourafdeling van Zoomalia zal de consument op de hoogte brengen van de geleden schade van het artikel, zodat deze een geschil met zijn koerier kan openen.

In elk geval, als een geretourneerd artikel tijdens het transport is beschadigd, betaalt Zoomalia het artikel niet terug. De consument zal dan een terugbetaling moeten eisen van zijn koerier.

Cookiebeleid
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze site te vergemakkelijken, je gebruikerservaring te verbeteren en om zo te begrijpen hoe onze klanten onze diensten gebruiken. Vertrouwde partners gebruiken deze tools ook in verband met onze advertentieweergave. Je kan je cookies-voorkeuren die toegankelijk zijn via jouw account op elk moment wijzigen..
We vragen jouw toestemming met betrekking tot het gebruik van cookies of vergelijkbare tools om je aankopen op onze... Lees het vervolg
Keuze instellingen Ik ga akkoord